E-Spor

Espor ve Ekonomisi Uygulama ve Araştırma Merkezi GameX19’daydı!

Türkiye'nin ilk ve tek Espor uygulama ve araştırma merkezi...

GameX 2019 Dijital Oyun ve Eğlence Fuarı’nın kapılarının açılışı ardından binlerce ziyaretçi fuar alanını ziyaret etti. Ziyaretçiler takip ettiği yayıncılarla buluşup, bağımsız oyunları deneyip, turnuvalara katılıp eğlenirken,  oyun sektörüne dair planları olan yatırımcılar, oyun geliştiriciler, basın mensupları ve ilgili kişiler ise B2B alanında Türkiye’deki oyun sektörü üzerine görüşmeler yapıp, Oyunder’in katkısıyla düzenlenen seminerlere katılma fırsatı yakaladılar. Türkiye’de bir ilki gerçekleştiren Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, Espor ve Ekonomisi Uygulama ve Araştırma Merkezi ile fuar alanındaydı. Espor Uygulama ve Araştırma Merkezi GameX 2019’da stant ziyaretçilerine Espor üzerine bilgilendirme çalışmaları yaparken, oyun yatırımcıları, geliştiricileri ve ilgili kişiler ile görüşme sağladı.

Espor ve Ekonomisi Uygulama ve Araştırma Merkezi GameX 2019 Fuar Alanındaydı

Teknoloji alanından yaşanan büyük gelişmeler her alanda olduğu gibi spor alanını da etkilemiş durumda. Küreselleşmenin etkisiyle ekonomik olarak büyük bir pazar haline gelmiş dünya, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişme ile sporuda içine alacak şekilde genişlemiş ve sektörel olarak yeni bir pazar ortamı yaratmıştır.

Spor alanıyla birlikte ortaya çıkan bu gelişmelerden biri de “Elektronik Spor”. Espor’un tarihi dünya’da 1970’lere kadar giderken, Türkiye’de ise 2000’li yıllarda zemin kazanmaya başlamıştır. Pek çok esporcu uluslararası müsabakalara katılım sağlamasına karşın, esporu ve esporların ülkeler arasındaki gelişimlerini ele alan konular üzerine çalışmalar dünyada oldukça az, Türkiye’de ise bu alanda ki araştırmalar neredeyse yok denecek seviyelerde.

Espor ve Ekonomisi Uygulama ve Araştırma Merkezi

Espor Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin amacı, gün geçtikçe büyük bir sektör haline gelen Espor üzerine hem dünyada hem de Türkiye’deki durumunu ve gelişimini araştırmak, bilimsel araştırma yöntemleri ile araştırmalar gerçekleştirmek ve doğru sonuca ulaşmaya çalışmaktır.

Espor Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin bu kapsamda sadece belirli kapsamdaki araştırmalarla değil, ekonomiden pazarlamaya, sağlıktan beslenmeye, hukuktan eğitime, sosyolojiden psikolojiye kadar her alanda espor uygulamaları ve araştırmaları yapmayı hedeflemektedir.  Espor Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin aşağıdaki konu başlıklarına yönelik araştırma çalışma planları mevcuttur;

  • The Rising Esports Industry
  • The Need for Esports Regulation
  • Esports Corruption: Gambling, Doping and Global Governance
  • Toxic Behaviors in Esports Games
  • Diversity and Inclusion in Esports Programs in Higher Education
  • Marketing Esports to the Masses
  • Playing, Competing, Spectating, Cheating, Trading, Making and Breaking Video Games
  • Businness Models for Esports Teams
  • Motivates Esports Fans
  • Esports and Data Mining
  • Esports and The Human Body
  • Esports on: Compparison of Demographic Profiles, Consumption Behaviours, and Gambling Site Selection Criteria of Esports and Sports Bettors

Espor Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin bu başlıklar altındaki ilk akademik çalışması “Espor Oyuncularında Uzun Süre Bilgisayar Kullanımının Sporcu Sağlığı Üzerine Etkileri” – Journal of Empirical Economics and Social Sciences ‘da yayınlanmıştır. Ayrıca Türkiye Espor Federasyonu (TESFED) işbirliği ile Profesyonel Esporculara Yönelik bir projeleri hayata geçmiştir.

Espor ve Ekonomisi Uygulama ve Araştırma Merkezi

Espor Uygulama ve Araştırma Merkezi Bu Amaçları Gerçekleştirirken;

  • Bilimsel ve teknolojik çalışmalara destek sağlamayı
  • Toplum açısından bilimsel bilginin erişebilirliğini arttırmayı
  • Modern teknik ve yöntemlerle çağdaş bilgi ve teknolojinin kazanılmasına ve geliştirilmesine katkı sağlamayı
  • Espor ekosisteminin paydaşları ile işbirliği yapmayı
  • Herhangi bir alanda mevcut müfredatın ötesinde bilgi sahibi olmak isteyen öğrencilere bu bilgiyi sağlamayı amaçlamıştır.

Espor ve Ekonomisi Uygulama ve Araştırma Merkezi

Gamex 2019’da Düzenlenen Tüm Etkinlikler

Etiketler

Emir Can Genç

Merhabalar, internet okuruyla buluşmak, bir hobi edinmek ve ilgilendiğim konular hakkında yazmak için Weblenow platformununu oluşturdum. Aynı zamanda GameXNow'da içerik yazarlığı ve serbest zamanlı olarak grafikerlik yapmaktayım. Ekip arkadaşlarımla birlikte Weblenow adına tek gayemiz, insanlara faydalı olabilecek bir şeyler sunabilmek. Bu web adresinden ufacık olsa bile yararlandıysanız, ne mutlu bize...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Kapalı