Oyun Röportajları

Macrotis: A Mother’s Journey | Geliştirici Röportajı

Macrotis: A Mother’s Journey | Geliştirici Röportajı

Macrotis

2017 GameX Oyun Fuarın’ın 1. ve 2. günü, bir kaç standı ziyaret etmiştik. Orada Proud Dinosaurs ekibiyle karşılaştık ve yakın zamanda Steam’da yayınlanması beklenen Macrotis: A Mother’s Journey adlı oyunları hakkında oyunun geliştiricisi Berk KARABULUT ile biraz konuştuk. Ona Macrotis hakkında bir kaç soru sorduk ve oyun sektörü hakkında kişisel fikirlerini aldık.

Macrotis: A Mother’s Journey 2,5 boyutlu, bol puzzle ve hikaye odaklı bir oyun arayan herkes için yapılmış indie bir puzzle-platformer bilgisayar oyunudur. Çıkış tarihi 2018’in sonbaharında olacağı Steam sayfasında yer almakta.

Macrotis: Anne Keseli Tavşan’ın Oyun Hikayesi

Macrotis

İstanbullu 10 kişilik ekip Proud Dinosaurs tarafından geliştirilen ve  platform-bulmaca oyunu olan Macrotis, günün birinde dünyanın sular altında kalması ve bu felaket sırasında yavrularından ayrı düşen bir anne macrotisin yeraltı mağaralarında umutsuz bir yolculuğa çıkmasını konu ediniyor. GameX 2017 Oyun Fuarında oyunu biraz oynayarak denemiştik. Dilerseniz aşağıdaki oynayış videosunu izleyebilirsiniz.

Yakın Zamanda Steam’da Yayınlanacak

Sorularımızın cevaplandığı gün, henüz daha yapım aşamasında olan Macrotis şuan Steam’da yayınlanmak için gün bekliyor. Oyun şimdilik PC platformu için hazırlanmış durumda fakat yanlış hatırlamıyorsam diğer platformlar için de çalışmalar yapılacağı söylenmişti. Bu yazıda bizim sorularımızı cevaplayan, ve gayet samimi davranan oyunun tasarımcısı Berk Karabulut‘a çok teşekkür ederiz.

Macrotis

Macrotis: Bir Annenin Yolculuğu

Weblenow: Merhabalar. Öncelikle ekibinizden ve kendinizden kısaca bahsedebilir misiniz?

Macrotis: Peki, 10 kişilik bir ekibiz, İstanbul/Maltepe’de ofisimiz var, 2.5D Puzzle-Platformer oyunu olan Macrotis’in üzerinde (2016) Ekim ayından beri çalışmaktayız.

Weblenow:  Geliştirdiğiniz oyunun fikri nasıl ortaya çıktı. Bize biraz bahsedebilir misiniz?

Macrotis: Tabi, diğer oyun tasarımcısı arkadaşımız Özgür’ ün ortaya attığı bir fikir ile çıktık yola: “Selden kaçan bir karakterimiz olsa ve normalde yükseğe çıkması gerekirken bizim karakterimizin yer altına inmesi gerekse”. Hayatta kalma ve dövüşme üzerine odaklanacağımız bir projeden bir annenin çocuklarını kurtarmak için atıldığı bir bulmaca oyununa evrildik. Ayrıca okumak isterseniz bu süreç ile ilgili sitemizde uzun bir yazımız var.

Macrotis
Anne keseli tavşanın tasarımı

Weblenow: Oyununuzun bu hali alması için ne kadar süre boyunca uğraştınız?

Macrotis: Ekim 2016’ dan beri çalışmaktayız.

Weblenow:  Macrotis yakında Steam platformundan tüm oyun severler ile buluşacak. Ekibiniz neler hissetmekte?

Macrotis: Heyecanlıyız. Özellikle oyun içi görseller ve tanıtım videoları koydukça insanlardan gelen yorumlarla heyecanımız daha çok artıyor.

Macrotis

Weblenow:  Macrotis ile bir başarıya ulaşabilecek ve sesinizi yatırımcılara duyurabileceğinize güveniniz tam mı?

Macrotis: Çok sağlam bir ekip olduğumuzu düşünüyorum. Özellikle pazarlama ile uğraşan arkadaşımız on kişilik çalıştığından sesimizi duyurabileceğimize inanıyorum.

Weblenow:  Macrotis’ in diğer bulmaca-platform oyunlarından ayırt edici özelliği nedir? Oyuncu neden Macrotis’ i tercih etmeli? (Hikayesi, grafikleri, oynanışı, bulmacaların eğlencesi, bütçeye uygunluğu vs.)

Macrotis: Öncelikle ciddi anlamda bulmacalara odaklanan bir 2.5D platform oyun çok yok. Olanların da Macrotis kadar zor bulmacalara sahip olduğunu düşünmüyorum. Kendimize özgü mekaniklerimiz var ve üstüne üstlük bulmacalarımızın bir kısmı birden fazla çözüm yoluna sahip. Bu sebeple aslında oyunculara mümkün olduğunca tek düze olmayan bir oyun sunmaya çalışıyoruz. Keza, oyuncuyu oynanışın yanı sıra hikayemiz ile de oyuna bağlayacağımızı düşünüyorum.

Weblenow:   Proud Dinosaurs ekibiyle başka bir oyun planınız mevcut mu? Mevcut ise bu projeden bize bahsedebileceğiniz kadar bahsedebilir misiniz?

Macrotis: Başka oyun fikirlerimiz mevcut. Bu projenin yanı sıra basit bir mobil oyun üzerinde de çalışıyoruz. Ayrıca proje ile uğraşırken aklımıza gelen ve ileride yapabiliriz dediğimiz fikirlerimizi topladığımız bir havuzumuz da mevcut. Maalesef bu projelerden şu anda bahsedemem ancak bir kısmı Macrotis’ den bile daha büyük projeler.

Oyun’un Tasarımcısı Berk KARABULUT’un Kişisel Fikirlerini Aldık

Macrotis

Weblenow:  Bu işe gönül vermiş yeni bağımsız oyun geliştiricilerine tavsiyeleriniz var mı?

Macrotis (Berk KARABULUT): Öncelikli olarak projenizin ne kadar süreceğini düşünüyorsanız onu iki ile çarpın. Karşınıza bir sürü saç baş yolduracak sorun çıkacaktır. Bu sorunlara bakmak onları çözmeyecektir. Çalışın, debelenin, başaramayın, yeni yollar deneyin. Kısacası uğraşın ve uğraşmaktan asla vazgeçmeyin. Ancak o zaman amacınıza ulaşabilirsiniz.

Weblenow:  Oyun fikrini oluştururken önemli olan şey nedir?

Macrotis (Berk KARABULUT): Sorduğunuz soruyu, herhalde ofiste günlerce tartışmışlığımız var. Herkes başka bir yoldan çıkıyor, bir tasarımcı ve yazar olarak görüşüm; tutarlılık. Bir oyun yapıyorsan her şeyden önce tutarlı olacaksın, yani mantıksız bir oyun yapıyorsan, benim görüşüm o mantıksızlıklar kendi içinde bir tutarlılığa sahip olmalı.

 

Weblenow:  Sizce Bağımsız yapım oyunlar hakkettikleri başarıyı yakalayabiliyorlar mı?

Macrotis (Berk KARABULUT): İstatistiksel bakıyorsan hayır, çünkü her gün 20’den fazla oyun yayınlanıyor. Senede kaç oyun çıkıyor, bir düşünün, kaç tanesini duyuyorsunuz? Bu kadar oyununun arasında, bir adamın hiç umursamadan birkaç günde yaptığı ya da bir ekibin bir iki sene uğraşıp yaptığı ve arada kaynayıp giden oyunlar da var. Bence asıl mesele oyunun pazarlama kısmı, oyunu duyurabiliyorsan ve oyunun güzelse bir yerlere gelme şansın var. Fakat duyuramıyorsan, Kaşıkçı Elması çıkartsan bile bu iş olmaz.

Macrotis


Macrotis’i FacebookTwitterWebsitesi, ve Steam üzerinden takip edebilirsiniz.

Etiketler

Emir Can Genç

Merhabalar, internet okuruyla buluşmak, bir hobi edinmek ve ilgilendiğim konular hakkında yazmak için Weblenow platformununu oluşturdum. Aynı zamanda GameXNow'da içerik yazarlığı ve serbest zamanlı olarak grafikerlik yapmaktayım. Ekip arkadaşlarımla birlikte Weblenow adına tek gayemiz, insanlara faydalı olabilecek bir şeyler sunabilmek. Bu web adresinden ufacık olsa bile yararlandıysanız, ne mutlu bize...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Kapalı