OyunOyun Röportajları

Üsküdar’da Bir Kebapçı Olabileceğiniz Oyun – Kebab Simulator

Üsküdarın Göbeğinde Kebapçı Olabileceğiniz Oyun – Kebab Simulator

kebab simulator

6-9 Eylül arasında gerçekleşen GameX 2018 Dijital Oyun ve Eğlece Fuarı içerisinde bağımsız yapımlar için ayrılmış bölümde deneme fırsatı bulduğumuz, Biotech Gameworks’ün geliştirmekte olduğu harika bir bağımsız yapım : Kebab Simulator

Bağımsız yapım oyunlar için ayrılmış bölümde ki bir kaç oyunu deneme fırsatı elde ettik. Bunlardan biri ise Kebab Simulator. Oyun gerçekten muazzam, fikir ve tasarımı harikulade. İyi düşünülmüş eşsiz ve rakipsiz bir oyun. Diğer yemek pişirme simülasyon oyunlarından farkı ise baştan sona kadar her şeyi sizin yapmanız. Bir kebab restoranını işletme gerçekçiliğini hissetmekle kalmayacaksınız adeta bir kebapçı olacaksınız. Bu oyundan sonra gerçek bir kebapçı olabilirsiniz 😀

 

Üsküdarın Muhteşem Manzarasında Babanızdan Miras Kalan Kebab Restoranı

Kebab Simulator

Kebab Simulator, İstanbul’un Üsküdar ilçesinde geçen, fizik tabanlı dinamiklere sahip, multiplayer oynanış seçeneği sunan bir restoran işletme oyunudur. Üsküdarın eşsiz manzarasında babanızın mirası olan kebap restoranını devralıp arkadaşlarınız ile birlikte yeni bir işletme macerasına atıldığınız oyunumuz açık dünya oynanışa sahiptir. Restoranınıza gelen müşterilerinizi ağırlarken, aynı zamanda fizik tabanlı oynanışın getirdiği zorluklarla da mücadele etmek zorunda kalacaksınız.

 

Tecrübe Kazanarak Yeni Tarifler Öğreneceksiniz

Kebab Simulator

İşletmekte olduğunuz restoranınızda yemeklerinizi pişirip tecrübe kazandıkça yeni tarifler öğrenecek, müşterilerinize farklı lezzetler sunabileceksiniz. Ayrıca bu gelişmelerin yanı sıra hem restoranınızı istediğiniz şekilde dizayn edebileceksiniz hem de paranızı biriktirerek beğendiğiniz başka bir restoranı satın alabileceksiniz. Küçük bir dükkan sahibi olarak başlayıp, büyük bir restoran sahibi olmaya uzanan bir maceraya hazır mısınız?

Açık dünyası ile de ön plana çıkabilecek bir oyun olan Kebab Simulator bizlere açık dünyasında basketbol oynama fırsatı bile sunuyor. Restoranın dışarısına çıkıp gezebiliyoruz. Geliştirilmesine devam edilen oyunun ilerleyen sürümlerinde ki açık dünyasına bir çok harika şey ekleneceğinden eminiz.

[rl_gallery id=”2165″]

 

Arkadaşlarınızla Görev Dağılımı Yapın

Kebab Simulator

Elbet Kebab Simulator’da bir süreden sonra bütün işlere tek başınıza yetişemeyeceğinizi düşünebilirsiniz. Tam da bu noktada Kebab Simulator’ın çoklu oyuncu desteği devreye giriyor. Restoranınızı işletirken arkadaşlarınızla beraber görev dağılımı yaparak hem üzerinizdeki yükü hafifletip hem de işletmenizin verimini arttırabilirsiniz. Siz siparişi hazırlarken arkadaşlarınızın da pişirme, servis, bulaşık gibi işlerle uğraşması oyunu oldukça zevkli bir hale getirecektir.

Arkadaşlarınızla görev dağılımı yaparak, eşsiz bir restoran işletme ve yemek pişirme oyunu için sadece sabredin. Bu oyun çıktığı yıla damga vurmaya hazır. Benzersiz bir tarif, mükemmel bir çevre tasarımı, eşsiz bir simülasyon oyunu.

 

Gerçekçi Fiziksel Öğeler ve Kebapçı Deneyimi

Kebab Simulator

Mekanikler konusunda, Kebap Simulator size eşsiz bir deneyim sunuyor. Fizik tabanlı dinamiklere sahip oyunumuzda müşterilerinizi ağırladıktan sonra ilk işiniz siparişi hazırlamak oluyor. Bu siparişleri gerçekçi fiziksel öğeler yardımıyla hazırlıyorsunuz.

Ayrıca Kebab Simulator’da müşteri memnuniyeti de işletmeniz için hayati öneme sahip olacaktır. İşletmenizi temiz tutmak, siparişlerinizi hazırlarken kullandığınız malzeme adedi, baharat oranı gibi etmenler restoranınızın müşteri memnuniyetinde belirleyici olacaktır. Bu oranın yüksek olması demek çok müşteri ve bol kazanç demek. İşletmenizden mutlu bir şekilde gönderdiğiniz her müşteri sizi daha tecrübeli hale getirecek, siz tecrübelendikçe sektördeki çeşitliliğiniz daha da artacaktır.

 

Sürdürülebilirlik İçin Özelleştirmeler ve Farklı Yemekler

Kebab Simulator

Bir Oyundaki sürdürebilirliği arttırmanın yolu oyuncunun ne kadar çok içerikle etkileşime girmesine bağlıdır. Oyuna ne kadar fazla çeşit eklenir ise sürdürülebilirlik o kadar artar. Biz sadece kebap yemeğine bağlı kalmıyoruz. Farklı pişirme teknikleriyle örneğin: Döner için döner makinesi, pide ve lahmacun için fırın, kokoreç için kokoreç arabası ve daha birçok farklı pişirme usulü ile yemekler yapma imkanı veriyoruz.

 

Kebab Simulator Geliştirici Röportajı

GameX 2018 oyun fuarında, bağımsız yapımlar için ayrılmış bölümde keşfettiğimiz oyunun, oyun programcısı Yavuz ÇAKIR ve çevre tasarımcısı Feridun ENGİN ile güzel bir geliştirici röportajı yaptık. Röportajın sonunda ki üç soru ile de kişisel fikirlerini aldığımız Biotech Gameworks geliştiricilerine başarılar diler ve teşekkür ederiz.

Merhabalar, öncelikle kendinizden ve ekibinizden bahseder misiniz?
Biotech Gameworks: Tabii ki. Ekibimiz Biotech Gameworks, 3 Ekim 2015 de kuruldu. İlk başta arkadaşım Feridun ile başladık, daha sonra aramıza yeni grafik tasarımcısı ,animatörler vs. Katıldı. 1-2 proje içerisinde bulunduk, bunların bir tanesini de Oyun Portal ile gerçekleştirdik ancak istediğimiz başarıya ulaşamadık. Şimdi tamamen kendi ayaklarımızın üzerinde durarak yeni bir proje geliştiriyoruz, projenin adı da Kebab Simulator. Şuan projemizi tanıtmak için buradayız.

Kebab Simulator

Bize Kebab Simulator ‘den bahsedebilir misiniz?
Biotech Gameworks: Oyunumuz öncelikle restoran işletme, yemek pişirme simülasyonu. Bununla birlikte tek oyunculu ve çok oyunculu oyun modlarına sahip. Oyunda farklı meslek grupları mevcut. Oyunun tek oyunculu modunda, oyuncu tek başına olduğu için (örneğin: Oyunumuzda ızgaracı farklı bir iş yaparken birinin bulaşıkları yıkaması lazım birinin servis yapması diğerinin paket servisi yapması lazım.) tek oyunculu oyun modunda bunları yapay zeka üstlenirken multiplayer da “LAN” sistemiyle yani oyuncuların kendi kuracağı server sistemini oyuna entegre ediyoruz. Arkadaşlar kendi aralarında görev dağılımı yapacaklar. Oyunumuz karakterlere göre yani iş dağılımlarına göre level sistemlerine sahip olacak. Örneğin: Her yemeği ilk başta yapamayacaksınız. Elinizin altında her türlü tarif olmayacak. Lahmacun pide gibi şeyleri elde edebilmeniz için ızgaracı kademesinin belirli bir seviyeye gelip tarifleri açması gerekecek. Oyunumuz şu anlık bu şekilde. Geniş bir haritaya sahip, küdar’ı baz alıyoruz ama gittikçe genişleyen bir yapısı var. Açık dünya yani.

Kebab Simulator ‘ün fikri nasıl ortaya çıktı? Neden böyle bir oyun yapma gereksinimi duydunuz?
Biotech Gameworks: Şöyle söyleyeyim, biz ekip olarak simülasyon oyunlarını çok seven ve oynayan bir ekibiz ve ağırlıklı olarak fiziksel gerçeklik barındıran oyunlar hoşumuza gidiyor. Biz de bunu “Nasıl bir simülasyon oyunu ile yansıtabiliriz?” diye düşündük. Yemek yapma oyunu yapmaya karar verdik. Bunun yabancı oyuncular tarafından dikkat çekici çekici gözükmesi için “Kebab Simulator” ismiyle ilk başta ortaya çıktık. Daha sonra bunun üzerinden oyun tasarımımızı geliştirdik ve şuanda prodüksiyonunu ve geliştirmesini yapıyoruz.

Kebab Simulator

Kebab Simulator ‘ün bu hali alması için ne kadar uğraştınız? Bu süre boyunca ne gibi sorunlarla karşılaştınız?
Biotech Gameworks: Yaklaşık iki buçuk ay gibi bir süreçti. Başka projelerle ve edindiğimiz birkaç yıllık deneyimlerle biz bu işi ilk başta doküman haline getirerek yani kısacası düzenli çalışarak iki buçuk aylık süreyi kapsadı. Normalde düzensiz çalışsak bu süre uzardı. iki buçuk aylık zamanın, 2 ayı tamamen çoklu oyuncu sistemine odaklanmakla geçti. Bundan sonraki süreçler de tek oyunculu oyun modundaki entegrasyonları çok oyunculu oyun modunda yapılması ile geçecek. Çoğunluk vaktimizi çoklu oyuncu modu alıyor yani.

Kebab Simulator ‘ün bu hale gelmesiyle birlikte ekibiniz neler hissetmekte?
Biotech Gameworks: Yani aslında bizim ana hedefimiz GameX 2018 ‘ e oyunumuzun ana mekaniklerini yetiştirmekti. Yani oyunculara oyunun fikrini yansıtıp, bu oyun hakkında fikir almaktı. Beklediğimizden daha fazla ilgi gördük. Buda bizim çok hoşumuza gitti tabii ki.

Keşke başka bir oyun üretseydik veya baştan şunu şöyle yapsaydık dediğiniz bir şey oldu mu?
Biotech Gameworks: Açıkçası olmadı. Çünkü biz aramızda her zaman uzun bir şekilde konuşuruz ve herkes fikrini beyan eder, herkes fikirlerini ortaya serer ve detaylı bir şekilde konuşuruz.Aramazda demokrasi vardır. Ortak bir paydada buluşulur ve yapılır. Başka projelerde de çalıştığımız için daha özgün bir içerik yapmak istedik çünkü kendi başımıza tek, herhangi bir yayıncı olmadan çıkışımızı sağlamak için değişik bir projeyle atılmalıydık o sebeple bu projede ilerliyoruz şu anda. Pişman olmamak için her şeyin belli olduğu bir dokümanın yazılması gerekli. Bu yüzden biz böyle bir pişmanlık duymadık. Umarım duymayız.

Kebab Simulator

Kebab Simulator ile bir başarıya ulaşabilecek ve sesininizi yatırımcılara duyurabileceğinize inanıyor musunuz?
Biotech Gameworks: Aslında yatırımcı arayışımız var fakat bizim için şuan öncelik değil. Şu anki önceliğimiz oyunu geliştirmek. Oyun geliştirmesini tamamlamaya yaklaştıktan Sonra bu konu hakkında daha fazla efor sarf edeceğiz. Biz, eğer oyunu istediğimiz noktaya getirebilirsek yatırımcı bulabileceğimize inanıyoruz.

Kebab Simulator ‘ün diğer rakipleri arasında ki ayırt edici özelliği nedir? Oyuncu neden Kebab Simulator ‘ü tercih etmeli?
Biotech Gameworks: Oyunumuz simülasyon kategorisinde olmasına rağmen çok fazla fiziksel temas içeriyor. Oyunda sürekli bir şeyleri alıp bir yere koyma, tıklama usulü değil de sürükle bırak sistemiyle fiziksel etmenleri kullanarak oynayabildiğiniz bir oyun olduğumuz için şuan piyasada gördüğümüz herhangi bir rakibimiz yok. Yemek ve restoran işletme olarak rakip alabileceğimiz tek oyun Overcooked oyunu. Onda da sistem çok farklı olduğundan aslında özgün bir içeriğe sahip olduğumuzu çok bir rakibe sahip olmadığımızı düşünüyoruz. Bu da bizim artı özelliğimiz açıkçası.

Kebab Simulator

Bu projeniz tamamlanınca başka bir proje üzerinde çalışacak mısınız yoksa uzun bir zaman bu projeyi geliştirmeye devam mı edeceksiniz?
Biotech Gameworks: Şöyle söyleyeyim tabii ki yeni oyunlar var kafamızda, aslında şu anki amacımızoyunu bitirip yayınladıktan sonra oyuna güncellemeler ve ek paketler getirmek ve oyunu daha fazla serbestleştirmek. Açık dünyanın verdiği nimetleri daha fazla kullanmak istiyoruz. Bu da belli bir zamanımızı alacaktır. Bu süreçten sonra da yeni projelere odaklanabiliriz.

 

Oyun Programcısı Yavuz ÇAKIR ve Çevre Tasarımcısı Feridun ENGİN‘in Kişisel Fikirlerini Aldık

Kebab Simulator

Bu işe gönül vermiş yeni bağımsız oyun geliştiricilerine tavsiyeleriniz nelerdir?
Biotech Gameworks: Öncelikle şunu söyleyeyim. Ben bu işte yaklaşık 7 yıldır kendimi geliştiriyorum. Bu işle alakalı bir bölüm okumuyorum, aşçılık ögrencisiyim. Arkadaşım bu işte ayrıntılı okuyor. Önerebileceğimiz en büyük şey araştırma ruhu. Kimse size okulda öğretmeyecek bu işi. Sürekli araştırıyor olmanız lazım, kendiniz bir şeyler öğreniyor olmanız lazım, En önemlisi bu. Bunu başarıyorsanız ve bunun bilincinde başlarsanız kesinlikle bir şey başarırsınız. Oyun geliştirme kısmında da tek verebileceğim tavsiye kendilerinin zevk ile oynayamadığı oyunu yayınlamasınlar. Sizin zevk ile oynayamadığınız bir oyunu başkalarının oynamasını bekleyemezsiniz sonuçta.

Bir oyun oluşturmanın fikir aşamasındayken en önemli olan şey nedir?
Biotech Gameworks: Fikir oluşturma aşamasında önce fikri hayal edip prototip inşa edilmelidir. Prototipten kastım da küpler, şekiller vs. ile Herhangi bir tasarım olmadan bir oynanış hazırlayıp çevrenize ve arkadaşlarınıza danışıp aklınıza yattıysa da bir dokümantasyon hazırlayıp projeyi devam ettirmek gerekir.

Kebab Simulator

Sizce bağımsız yapım oyunlar hak ettikleri başarıyı yakalayabiliyorlar mı?
Biotech Gameworks: Yani dünya genelinde yakalıyorlar açıkçası. Bağımsız oyunda da dünya genelinde olarak konuşursak birçoğu yatırımcı desteği olmadan ortaya çıkıyor. Daha sonrasında satışa konulduğunda ve oyuncu kitlesi olduğunda keşfediliyorlar. Türkiye için bu durum biraz daha farklı çünkü Türkiye’de çok fazla yükselmiş bağımsız oyun yok. Yine Türkiye’de de bu durum aslında aynı. Eğer çok kaliteli bir yapıma ulaşırsanız ve oyuncu kitleniz de iyiyse yatırımcılar sizi o vakitten sonra keşfediyor.Türkiye ‘de maalesef şöyle bir önyargı var işin yapım aşaması sürerken hiçbir yatırımcı size destek olmak istemiyor. Bu gerek kişisel tercihler gerek sektör farklılığından.Örneğin; Bir mobil oyun yatırımcısı gelip sizin bilgisayar oyununuza destek olmayabilir. Bu tamamen sektörlerle alakalı bir durum. Dünyaya kıyasla Türkiye’de bu iş biraz daha zor.

Kebab Simulator ‘den haberdar olmak için Biotech Gameworks’ün Facebook Instagram sayfalarını ve sitesini takip edin.


GameX 2018’den yazdığımız bir diğer yazı ise Metin2 efsanesi haline gelmiş Engin “EdiLee” Bilir hakkında merak edilenlerdir. EdiLee’nin hakkında merak edilenleri sorduğum bu röportaj yazıma göz atmanızı tavsiye ederim.

Metin2 Efsanesi EdiLee Hakkında Merak Edilenler – EdiLee Röportajı

Etiketler

Emir Can Genç

Merhabalar, internet okuruyla buluşmak, bir hobi edinmek ve ilgilendiğim konular hakkında yazmak için Weblenow platformununu oluşturdum. Aynı zamanda GameXNow'da içerik yazarlığı ve serbest zamanlı olarak grafikerlik yapmaktayım. Ekip arkadaşlarımla birlikte Weblenow adına tek gayemiz, insanlara faydalı olabilecek bir şeyler sunabilmek. Bu web adresinden ufacık olsa bile yararlandıysanız, ne mutlu bize...

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Kapalı